Thursday, June 07, 2007

e-business & e-commerce

Günümüzde globalleşme ve digitalleşme sosyal hayatımızda olduğu kadar iş dünyasında da etkili bir şekilde ilerlemektedir. Geleneksel pazarlama ve iş yapısının bütününü etkilediği gibi, bileşenlerinde de köklü değişiklikler olmasına yol açmıştır. Pazarlamanın temel elementlerinden olan 4P, internet pazarlamacılığı ile değişim geçirerek, çağın hızına ve gidişatına uygun hale gelmiştir.

E-commerce sayesinde çok daha büyük bir kitleye ulaşabilme, müşteriyle çok daha yakın bir iletişim kurabilme, masrafları azaltma ve zamandan kazanç sağlama gibi birçok avantajdan yaralanılmaya başlanmıştır. E-business metodları, firmaların iç ve dış data işletim sistemlerini daha esnek ve etkili bir şekilde yürütülmesine, tedarikçileri ve ortaklarıyla daha yakın çalışabilmelerine, tüketici ve müşterilerinin ihtiyaçlarını daha etkili ve iyi bir şekilde karşılamalarına yardımcı olmuştur.

Kısacası internet üzerinden yapılan pazarlama ve oluşturulan iş yapıları zamanın hızla ve dur durak tanımadan gelişen temposuna ayak uydurmaktadır. Geleneksel pazarlama tekniklerine aykırı özellikleri ile geçmişe saplananları elimine eden bu yeni @ oluşumlar, gelişimi destekleyen temel öğelerdendir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home