Friday, June 08, 2007

Internet Advertising vs. Traditional Advetising

Online pazarlamanın elementlerinden biri olan internet reklamcılığı; internet üzerinde yapılan ürün ve hizmet reklamlarıdır. Online pazarlama, şirketlerin ürünlerini ve hizmetlerini internet üzerinden piyasaya sunmalarıyla oluşmuş sanal bir pazardır. Internet ilk kurulduğunda reklam mecrası olarak kullanmak kimsenin aklına gelmemişti. İlk olarak iş yapılarının duyuruları ve business to business ilişkileri için kullanılmaya başlanan internet zamanla ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapıldığı bir mecra olarak kullanılmaya başlandı.
Geleneksel mecralardan farklı olarak gerçek zamanlı iletişim kuran internet, izleyicisiyle klasik one-way communication değil, two-way, interactive communication kurulmasını mümkün kılıyor. Internetin reklamın yeni gözdesi olmasını sağlayan bu özellik, birçok iş yapısının geleneksel mecralardansa interneti tercih etmesine yol açıyor.
Internet üzerinden yayınlanan reklamlar, geleneksel mecralarda yayınlanan reklamların aksine çok daha hızlı bir şekilde feedback getirdiği gibi, 7/24 değiştirilebilir ve yenilenebilir özelliğiyle tercih edilmektedir. Geleneksel bir mecrada milyarlar harcanarak kullanılan zaman ya da yer, her zaman istenen sonucu veremediği gibi, kolayca renove edilemediği için, yanlış anlaşılması durumunda istenenin aksi sonuçlarda getirebilir.


Internet reklamları geleneksel mecraların kullanıldığı reklamlara oranla çok daha düşük maliyetlere sahip olduğu gibi, var olan database'leriyle çok daha geniş ve spesifik kitlelere etkili bir biçimde ulaşabilirler.
Bütün bu olumlu etkilerin dışında internet reklamcılığının da eksik yönleri var. Dünya nüfusunun sadece % 14’ü internet kullanırken, TV seyredenlerin oranı karşılaştırılamayacak şekilde yüksek. Internet çok fazla kullanılan ve takip edilen bir mecra olmadığı gibi, takipçilerinin de web sayfalarında bulunan bannerları ‘ignore’ etme oranı yüksek. Internet reklamları aynı billboardlar gibi, kısa zamanda etki ediyorlar. Nasıl yolda giderken billboardın yanından geçerseniz, internette sörf yaparken bannerların yanlarından geçiyorsunuz. Bu bannera ilgi duymak için oldukça dikkat çekici olmalı. Bir TV reklamının aksine komplike ve kafa karıştırıcı, düşündürücü unsurlar bulunduramaz, çünkü tüketici bir bannerla ilgilenmek için yalın ve basit bir anlatım arıyor.
Kısaca özetlersek, internet giderek daha çok globalleşen ve gelişen dünyada çok daha fazla kullanılmaya başlayacak ve etkisi de buna oranla artacak. Şimdiden hayatımızın her kısmına nüfuz etmeye başlamış olan internet gelecekte hayatımızın büyük bir kısmını kaplayacak ve her sektörde olduğu gibi reklam sektörüde bu etkiden payını alacak. Internet reklamcılığı ilerleyecek ve daha fazla tercih edilmeye başlayacak ama geleneksel reklam mecraları asla tamamen kaybolmayacaklar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home